FANDOM

Spejson
Spejson2
Zawód pracownik budowlany
magazynier (kiedyś)
ochroniarz (kiedyś)
Rodzina Grażyna Puchacka (matka)
Pan Wiesio (ojciec)
Edek (stryjek)
Irena (ciocia)
Bożena (ciocia)
babcia
Pojazd Fiat 126p "Kaszlak"
Debiut Odcinek 1

Legia Warszawa to najlepszy klub! Kto nie wierzy, to chuj mu w dziób!

Słynna bojowa przyśpiewka Spejsona

Elo mordy, mówi Spejson!

Przywitanie na vlogu.

Spejson (właściwie Adrian Puchacki) – jeden z trzech głównych bohaterów serialu Blok Ekipa, syn Grażyny i Wiesława. Owa postać to parodia stereotypowego, typowego mięśniaka, uwielbiającego siłownię i branie sterydów.

Opis postaci Edytuj

Jest on najsilniejszy i najbardziej umięśniony spośród swoich kumpli, jednocześnie wyraźnie nie grzeszy inteligencją. Oddanie i wiernie kibicuje Legii Warszawa. Podobnie jak swoi kumple, prowadzi on pasożytniczy tryb życia, gdyż nie ma stałej pracy zarobkowej, a pieniądze podbiera swojej matce, która samotnie go wychowała. Chociaż kobieta często bije go za takie rzeczy jak przeklinanie czy niewykonanie obowiązków domowych, Spejson bezgranicznie ją szanuje. Poza tym często toczy bójki na osiedlu, dawniej za każdym razem dostawał łomot, jednak w wyniku regularnego "bycia na cyklu" coraz częściej pokonywał swoich przeciwników, a obecnie nie ma sobie równych w tej kwestii. Bierze czeską, ruską i prawdopodobnie też chińską metę. Jest wiernie oddany regułom ulicznego slangu, często cytuje "Księgę Ulicy", której zasady prawdopodobnie sam na bieżąco wymyśla. Prowadzi swój własny vlog, w którym odpowiada na pytania widzów lub gra w gry.

Dzieciństwo Edytuj

Adrian nie znał personaliów ojca, bo gdy ten odszedł, chłopiec był jeszcze zbyt mały, by to pamiętać. Wiadomo, że pan Wiesio był alkoholikiem, który swą wypłatę przeznaczał na zaspokajanie nałogu, a cały alkohol trzymał w mieszkaniu w barku. Rodzicielowi zdarzyło się od czasu do czasu karcić syna z użyciem kabla od prodiża. Pani Grażyna odeszła od męża alkoholika i wychowaniem dziecka zajęła się sama. W latach szkolnych Spejson był chudym brunetem o ciemnej karnacji. Jego najlepszymi przyjaciółmi byli Wojtas i Waldek, z którymi bawił się na placu zabaw. Już wtedy rywalizował z Cieślakiem na boxerze, aby udowodnić swoją siłę i zaimponować koleżankom, czego przykład można zobaczyć w odcinku 42. Ze swymi ziomeczkami gnębił też wówczas Rudego, pewnego dnia na przykład wysmarował mu rower odchodami, a gdy został nakryty na tym czynie przez dyrektora szkoły, zjadł dowód w postaci chusteczki pobrudzonej ludzką kupą. To wydarzenie wywołało traumę Adriana na długie lata.

Dalsze życie Edytuj

Wiadomo też że wielokrotnie podchodził do egzaminu na prawo jazdy. Ostatecznie zdał go w odcinku 47, za co w nagrodę mama odkupiła mu od ciotki, Malucha.

Spejson Ochrona

Spejson w ochroniarskim uniformie.

Mimo iż było wspomniane, że Adrian nie ma pracy zarobkowej, to czasami wykonuje różne zajęcia aby zdobyć pieniądze. Oprócz takich oczywistych zajęć jak okradanie różnych osób, Spejson czasami pracuje dla swojego ojca, pomagając mu w remontach mieszkań. W odcinku 11 chłopak wspomina że pracował w magazynie, jednak po tym jak rzucił się na kierownika (oczywiście został przez niego pobity) gdyż ten obraził jego matkę, został zwolniony z naganą. W odcinku 55 zatrudnił się jako bramkarz w lokalu Speluno, jednak po krótkim okresie pracy został zwolniony. Okazało się że nie wpuścił szefa do środka, gdyż ten miał założone obuwie sportowe.

Pozostałe wystąpienia Edytuj

W odcinku 14 Spejson pojawił się ze swoją ekipą jako załoga w galaktyce odległej o sto milionów kilometrów kwadratowych od Ziemi. Spotkali oni kosmitów, którzy nielegalnie wydobywali miał na planecie należącej do republiki. Gdy złodzieje sami się wykończyli, bohaterowie zabrali ze sobą taczkę z wykopanym kruszcem, aby opchnąć go na czarnym rynku. Wtedy na ich drodze stanął uzbrojony Kula, który chciał przejąć ładunek. Cała ta przygoda była jedynie opowieścią zjaranego marihuaną Spejsona.

W odcinku specjalnym Adrian miał sen dziejący się w czasach prehistorycznych. Wystąpił w nim w roli jaskiniowca, którego wioska została napadnięta przez wrogie plemię. Pod czujnym okiem wodza Wiesia, chłopak podszkolił się w walce i postanowił pomścić poległych w ataku pobratymców. Z pomocą oswojonych zwierząt, tygrysa Wojtasa i mamuta Wala, rozgromił wrogów i odzyskał dla swej wioski święty czteropak Dzika, za co dostał od wioskowej starszyzny naszyjnik z koziego guana.

Dziki Spejson Edytuj

Dziki Spejson

Dziki Spejson w saloonie.

W rzeczywistości westernowej dziejącej się w narkotycznych wizjach ziomeczków, pojawia się postać Dzikiego Spejsona, rewolwerowca z Los Grochos. W odcinku 81 z kompanami, koniokradem Wojtasem i Walo-kidem, postanowili obrabować dyliżans. Gdy czekali na południe w saloonie Speluno, do lokalu wszedł groźny przestępca El Cieślako, którego kowboj podstępem obezwładnił. Wtedy w drzwiach stanął szeryf Rudy, który rozpoznał poszukiwanego złoczyńcę i rozpoczął strzelaninę. Ziomeczki wykorzystali zamieszanie, uciekając ze Speluno i obrabiając przejeżdżający dyliżans. Wieczorem ekipa rozmawiali o łupach przy ognisku, w tle było słychać odgłosy dzikiej zwierzyny. Nagle wierzchowiec Szerszeń stał się bardzo niespokojny, Okazało się, że kowboje przebywali na indiańskim cmentarzysku, a ich oczom objawił się duch starej Indianki. Zjawą okazała się być pani Puchacka, która weszła do pokoju, gdy ziomeczki palili fajkę wodną. Adrian, będąc w trakcie, zaatakował matkę, za co został uderzony z całej siły w głowę.

Po raz kolejny postać Dzikiego Spejsona pojawiła się w odcinku 110, gdzie bohater miał za zadanie uwolnić Walo-kida skazanego na śmierć przez powieszenie. Ukryty w zaroślach kowboj nie trafił strzelbą w linę na szubienicy, lecz w wiszącego kumpla. Koniokrad Wojtas musiał szybko zareagować, podjeżdżając wierzchowcem pod miejsce egzekucji i zabierając duszącego się nieszczęśnika. Spejson w tym czasie prowadził ostrzał, by odwrócić uwagę szeryfa. Wieczorem, gdy Wojtas wyjmował przy pomocy rozżarzonego ostrza kulkę z ramienia Wala, trzeci z ziomeczków przyszedł z listem gończym, informując kolegów, że uratowany przed egzekucją rewolwerowiec jest poszukiwany. Następnego dnia przebrani bohaterowie przybyli pod posterunek, by oddać w ręce prawa "martwego" przestępcę. Kiedy szeryf wręczał im w zamian nagrodę, Walo-kid zaczął uciekać, a dwaj kowboje zostali aresztowani za próbę wyłudzenia nagrody. Zmartwieni odsiadką mężczyźni zostali uratowani pod osłoną nocy przez ich kumpla i pana Wiesia.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszych odcinkach ma nieco inny głos oraz bardziej poważną postawę. Dopiero od drugiej serii postać ma swój unikalny dźwięk.
  • W odc.10 ma dziewczynę, która jednak rzuca go dla większego koksa.
  • W odc. 50 on rezygnuje ze związku z dziewczyną po tym jak okazało się że ona jest fanką Polonii.
  • Po dopalaczach zdawało mu się że jest King Kongiem. ( Odcinek 34).
  • W odcinku 8 Marcin Prokop nazwał Adriana "Kubą". Było to zapewne spowodowane tym, że twórcy wtedy nie do końca ustalili personalia bohaterów.
  • W odc. 65 bierze udział w gali MMA Grochów.
  • Wygrał dwie amatorskie gale MMA w Speluno, za pierwszym razem w wyniku dyskwalifikacji Cieślaka za nieregulaminowe rękawice, a za drugim pokonując Kołacinę.
  • Prawdopodobnie ma uprawnienia na wózki widłowe. Wspomina o tym w 11 odcinku.

GaleriaEdytuj