FANDOM

U siebie rób jak u siebie, a u obcego na odpierdol.

Dewiza Pana Wiesia

Pan Wiesio
Pan Wiesio.png
Role: bohater drugoplanowy

majster

dźwigowy (odc 29)

Rodzina: Grażyna (ex małżonka)

Spejson (syn)

Edek (brat)

Irena (bratowa)

Pojazd: Bordowe Daewoo Nubira

Pan Wiesio - postać z serialu Blok Ekipa, ojciec Spejsona i były mąż Grażyny Puchackiej. Jest podstarzałym majstrem specjalizującym się w robotach wykończeniowych (w szczególności wykończeniach klientów).

Polski "majster" Edytuj

Pan Wiesio to stereotypowy polski "majster" który robi wszystko po kosztach i nie liczy się z terminami ukończenia prac. Postać zadebiutowała w odc. 29 gdzie pojawił się jako "spec" od windy. Podczas naprawy początkowo narzeka na fatalne wykonanie połączeń przewodów, ale po przejrzeniu książki serwisowej dokończył robotę "na odpierdol" (okazało się że to on sam wcześniej dokonał fuszerki). W późniejszych odcinkach Wiesio jest także specem od remontów, min. remontuje łazienkę w mieszkaniu Puchackich, oczywiście wszystko robi tak aby nic nie robić a zarobić jak najwięcej. W odc. 44 zatrudnia Spejsona (zapewne potrzebował "frajera" do odwalania całej roboty za niego) i czasami korzysta z jego pomocy.

Ojciec SpejsonaEdytuj

W odc. 65 "MMA Grochów" okazuje się, że Pan Wiesio jest ojcem Spejsona. Adrian rozpoznał go po sposobie, w jakim lał tyłek Cieślaka kablem od prodiża. Choć Wiesio wielokrotnie wizytował w domu Puchackich, to jednak matka Spejsona nigdy nie zdradziła mu personaliów ojca. W odcinku 68 dowiadujemy się, że Grażyna rozwiodła się z Wiesiem, gdyż większość zarobków przeznaczał na alkohol. Spejson próbował znowu połączyć ze sobą rodziców, jednak nie udało mu się, a na domiar złego doprowadziło to do zniszczenia jego Kaszlaka. Wiesio od tamtej pory często bierze syna do pracy, gdzie każe mu się do niego zwracać per Szefie.

Udział w "Wojtas szuka żony" Edytuj

Pan Wiesio wziął udział w programie "Wojtas szuka żony". Już od początku twierdził że bardziej interesują go 2 kwintale saletry amonowej (nagroda pocieszenia) niż główna nagroda jaką była Marianna Sławojka. W drugim odcinku nawet rzekł "A gdzie ja tam do żeniaczki. Saletrę opylę a Marysię jak da to da. A jak nie to kopa w dupę i pa pa". Odpadł z programu w czwartym, przedostatnim odcinku.

Ciekawostki Edytuj

  • Mimo że jego była małżonka nazywa się Puchacka, nie ma żadnego dowodu na to, że Wiesio posiada to samo nazwisko.
  • Wyznaje zasadę "U siebie rób jak u siebie, a u obcego na odpierdol". Mimo to u siebie też zrobił na odpierdol.
  • Jest ateistą, w związku z tym nie używa nawet krzyżyków do płytek podłogowych. Nie przeszkadza mu to jednak wyznawać zasadę: "Po to pan Jezus dał nam oczy, żebyśmy robili na oko".
  • W odcinku 41 Solaris za karę musi zrobić mu "dobrze".
  • Ma szwagra z którym rywalizuje w pracach wykończeniowych.
  • Spejsonowi miał płacić 20 albo 24 złote dniówki.
  • Dostał zawału po tym jak Adrian wykonał dobrze remont.
  • Ogląda na komputerze kompilacje faili budowlanych i uważa, że "Polacy w Anglii zasługują na Oscara".
  • Interesuje się fuszerką.
  • W odc.53 ma romans z Teresą Trociniak.
  • W odcinku 103 wykazał posiadanie zdolności bokserskich. Najpierw daje po gębie szefowi Wala (za to że ten wstawił mu wadliwe świece), a następnie obija klienta któremu spartolił remont.
  • W odcinku 107 odbiera poród Solaris .

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki