FANDOM

Scyzoryk

"Liroy oddaje za pokój swój honor, jak Pan Jezus"- jeden z malunków na Służewcu.

Pakt Scyzoryk to umowa istniejąca pomiędzy subkulturami hip- hopu i metalu.

Historia Edytuj

Po upadku komunizmu tryumfy święciła ciężka muzyka metalowa.Jednak wraz z nadejściem demokracji i kapitalizmu, w Polsce pojawił się hip- hop, czyli muzyka ludzi wolnych. Sytuacja ta w latach 90 wywołała wojnę pomiędzy metalami, a ziomeczkami. Po kilku ciężkich latach ustaliła się linia frontu, która wyznaczała co do kogo należy. I tak hip- hopowcom przypadły blokowiska, a metalom parki i PKP. Niestety o pokoju nadal nie mogło być mowy. Dopiero w 1995 Liroy nagrał swój słynny utwór "Scyzoryk", który łączył w sobie elementy hip- hopu i metalu. Zakończyło to wojnę, i ustaliło na stałe strefy wpływów wśród subkultur.

Pakt w praktyce Edytuj

Pakt ten wyraźnie ustalił strefy wpływów, co oznaczało gdzie kto może się poruszać. Niestety Walo, Spejson i Wojtas nie byli świadomi istnienia takiego paktu, przez co pobili Nergala w strefie neutralnej (dokładnie przy ulicy). Wywołało to poważne konsekwencje, a w następstwie doprowadziło do wojny i bitwy. Na szczęście król disco polo złagodził nastroje obydwu subkultur, i zakończył spór.

Grafika przekazu Edytuj

Na murze Służewieckiego toru wyścigów konnych, zostało zobrazowane w formie graffiti powstanie tegoż paktu. W odcinku 5, król hip- hopu pokazuje malunki ziomeczkom.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki