FANDOM

Dzik

Oryginalna wersja z serialu.

Tani i smaczy

Slogan z plakatu reklamowego.

Dzik jest niezły, bo jest tani i przez to tak smakuje.

Walo o piwie.

Dzik – piwo spożywane przez większość bohaterów serialu Blok Ekipa.

Opis produktu Edytuj

Jest to alkohol z niskiej półki. Ekipa pije je dość często w dużych ilościach, najczęściej z puszkowanej wersji. Z wypowiedzi bohaterów można się domyśleć że nie jest ono zbyt dobre (w odcinku 77 Wojtas narzeka na jego smak), najprawdopodobniej więc jest zdatne do spożycia tylko w niskiej temperaturze. Poza tym Walo wspomina, że lubi pić ten trunek ze względu na niski koszt, więc można się domyśleć, że to główny powód kupowania danej marki, choć zdarzały się również przypadki zuchwałej kradzieży tego piwa przez ziomeczków ze sklepów czy nawet z samego browaru. Co jakiś czas producent Dzika organizuje loterie. Pod kapslami butelek można znaleźć takie nagrody jak kwota pieniężna czy rower górski, Walowi udało się wygrać aż dwukrotnie. Z odcinka 60 wiadomo, że na rynku była dostępna wersja Dzik Export, w czerwonej etykiecie. Z wypowiedzi Wala wynika, że została wycofana prawdopodobnie w 2014 roku. Dostępna jest także wersja kuflowa, nalewaki są dostępne między innymi w barze Speluno i jest to najchętniej spożywany alkohol w tym lokalu. Producent piwa Dzik sponsorował galę MMA Grochów.

We śnie Spejsona z odcinka specjalnego święty czteropak Dzika został ukazany jako wartościowy przedmiot, którego w wioskowej świątyni strzegł wódz. Gdy obce plemię wdarło się do osady i porwało drogocenny artefakt, Adrian podjął się próby jego odzyskania. Kiedy już zwrócił okazany czteropak, okazało się, że jest on niekompletny, gdyż śmiałek opróżnił część puszek. W nagrodę otrzymał od plemienia naszyjnik z koziego guana.

Ciekawostki Edytuj

  • Parodia piwa Żubr.
  • Istnieje kilka wersji etykiety Dzika z różnymi datami założenia browaru. W serialu pojawia się jednak tylko i wyłącznie wersja, która widnieje na początku artykułu.
  • Dzik był pity także w innych serialach Git Produkcji.
  • W realnej sprzedaży jako materiał promocyjny serialu dostępny jest napój energetyczny o nazwie Dzik, którego puszka nawiązuje do tej z kreskówki.

GaleriaEdytuj