FANDOM

Helikopter.png

"Cud" Polskiej techniki

Śmigłowiec - helikopter wojskowy, należący najprawdopodobniej do lotnictwa transportowego RP. Pojawia się w odcinku 108.

Śmigłowiec w serialu Edytuj

Według Bartłomieja Misiewicza jest to maszyna stworzona w zakładach mechanicznych Ursus, w 120% wykonana z Polskich podzespołów. Śmigłowiec wygląda dość rachitycznie. Przód helikoptera jest wykonany z ciągnika rolniczego, natomiast ogon to przyczepa kempingowa z Niewiadowa. Maszyna jest wykonana w klasycznym układzie (z pojedynczym wirnikiem nośnym oraz śmigłem ogonowym) i uzbrojona, co sugeruje że jest to typowo militarna konstrukcja. Pod koniec odcinka w którym się pojawia, okazuje się że maszyna jest tylko wymysłem pijanego rzecznika MONu.

Ciekawostki Edytuj

  • Maszynę przyozdabia symbol Polskich Sił Powietrznych - szachownica, co jednoznacznie sugeruje jego właściciela.
  • Śmigłowiec jest prawdopodobnie żartem z ambicji Antoniego Macierewicza i afery ze śmigłowcami Eurocoptera (znane "Caracale"), oferowanymi Polskiej Armii.
  • Pilot tej maszyny jest kibicem CWKSu. W pewnym momencie pokazuje "L" palcami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki